Občina Šmarje pri Jelšah je pristopila k izdelavi Celostne prometne strategije (CPS). Celostne prometne strategije predstavljajo nov način načrtovanja prometa na občinski in širši ravni, kjer poudarek ni na izgradnji infrastrukture, temveč na strateškem načrtovanju razvoja prometa v smeri trajnosti in povečanja kakovosti bivanja. Proces izdelave se osredotoča na zastavljanje realnih trajnostnih ciljev ter strategij za njihovo uresničevanje v sklopu prometa, velik poudarek pa je dan na vključevanje javnosti v proces snovanja CPS.
Izdelavo CPS v deležu 85% sofinancirata Republika Slovenija (Ministrstvo za infrastrukturo) in Evropska unija iz Kohezijskega sklada.
Za izdelovalca CPS Občine Šmarje pri Jelšah sta bila izbrana Fakulteta za logistiko, Univerze v Mariboru iz Celja in Razvojna agencija Sotla. Projekt so bo izvajal v štirih fazah, kjer bodo na podlagi analize stanja oblikovana prioritetna področja trajnostnega razvoja prometa v Občini Šmarje pri Jelšah.
Dogodki na projektu:
Prva javna razparava je bila izvedena z namenom pregleda in analize stanja v prometnem sistemu občine. Pri tem se je skupaj z zainteresirano javnostjo in oblikovano delovno skupino, ki je bila sestavljena iz predstavnikov ključnih organizacij v občini, ki lahko s svojim znanjem, izkušnjami in dosedanjo vlogo v sistemu prometa pomembno pripomorejo k naboru učinkovitih ukrepov za izboljšave v celostnem sistemu prometa v občini Šmarje pri Jelšah, oblikovala SWOT analiza kot pogled na stanje v prometnem sistemu s štirih pogledov: z vidika prednosti in slabosti sedanjega stanja ter z vidika prihodnjih priložnosti in nevarnosti, ki jih lahko pričakujemo v povezavi s prometnim sistemom v občini. Solidna obiskanost in konstruktivna razprava je botrovala k zanimivemu iskanju in pridobivanju informacij o mobilnem in prometnem sistemu v občini. Rezultati razprave bodo služili koz izhodišče za oceno stanja prometa in prometne infrastrukture v občini.
Na slikah je nekaj utrinkov iz delavnice:
Udeleženci so med tremi možnimi scenariji dali prednost pešcem, kolesarjem in razvoju JPP ter celovitem strateškem načrtovanju. Tako so podprli in izbrali trajnostni razvoj napram cestnem prometu, saj bi cestni, kljub začetnim všečnim rezultatom, prinesel tudi veliko negativnih posledic, kot je povečan promet, zmanjšana varnost in negativni vplivi na okolje.
Nagrade (električno kolo, mestno unisex kolo, mestni skiro za odrasle, 7 kolesarskih kompletov) bomo javno izžrebali na otvoritvi razstave v torek, 3. 1. 2017 ob 17. uri v Kulturnem domu Šmarje pri Jelšah.
Pravila nagradne igre
Na podlagi splošnih usmeritev so nadalje udeleženi razpravljali o tem, kakšen bi moral biti prometni sistem v občini, katere zahteve bi moral izpolnjevati, kaj je realno pričakovati in kaj ne. Na vprašanje, kakšen prometni sistem si želijo v občini, so udeleženi prišli do konsenza v obliki spodnjih trditev:
Drugi namen razprave je bila usmerjena v postavitev prioritet. Osnovne prioritete, ki so jih identificirali občani preko ankete in preko intervjujev, so udeleženi, razdeljeni v skupine, ocenjevali in razporejali po pomembnosti. S tem smo dobili vhodne podatke za določanje prioritet na kasnejših sestankih, s čimer se je zagotovila vključenost javnosti v proces postavljanja prioritet. Kot najpomembnejšo prioritetno področje so udeleženci izbrali kolesarsko infrastrukturo in infrastrukturo za javni potniški promet.
Z namenom, da pridobimo vpogled v potovalne navade otrok, ter da določimo prioritete, so se v nadaljevanju učenci pod vodstvom moderatorjev igrali igrico »Prometni detektiv«. Rezultati kažejo, da večino otrok v šolo vozijo starši. Za popoldanske aktivnosti pa je značilno, da veliko aktivnosti učenci opravijo peš. Največ otrok je kot nevarne točke definiralo ceste in pomanjkanje varnih peš poti.
Učenci so tekmovali tudi v nagradnem kvizu. Vprašanja so zajemala tematiko prometne varnosti, trajnostne mobilnosti in varovanja okolja. Učenci so bili nagrajeni z lučkami za kolo.
– Rudi Trauner, Predenca 40, 3240 Šmarje pri Jelšah (kolo na električni pogon)
– Hana Veber, Predenca 4, 3240 Šmarje pri Jelšah (mestno unisex kolo)
– Janko Strašek, Lemberg pri Šmarju 10a, 3241 Podplat (mestni skiro za odrasle)
– Mirjana Zoretič, Brecljevo 31a, 3240 Šmarje pri Jelšah (pohodniški komplet)
– Mateja Grat, Vegova ulica 4, 3240 Šmarje pri Jelšah (pohodniški komplet)
– Irena Stepišnik Perdih, Ulica na Livado 11, 3240 Šmarje pri Jelšah (pohodniški komplet)
– Anja Zakošek, Spodnje Selce 2, 3231 Grobelno (pohodniški komplet)
– Ana Lederer, Grajski log 4, 3240 Šmarje pri Jelšah (pohodniški komplet)
– Sonja Drobne, Močle 4, 3240 Šmarje pri Jelšah (pohodniški komplet)
– Marjan Mikola, Kristan Vrh 58, 3241 Podplat (pohodniški komplet)
Občina Šmarje pri Jelšah – varna, urejena in prijazna do okolja.